luftix logo
luftix logo

Alla artiklar

Hur gör jag en felanmälan?Uppdaterad 4 months ago

Om din luftvärmepump inte fungerar som den ska, följ dessa steg för att göra en felanmälan:

  1. Besök vår felanmälningssida:

  2. Ge nödvändig information:

    • Ordernummer: Ha ditt ordernummer till hands.
    • Serienummer: Ange serienumret på både inomhus- och utomhusenheterna.
    • Beskriv problemet: Var detaljerad i din beskrivning av problemet.
  3. Kontrollera garantin:

    • Se till att din produkt fortfarande omfattas av garantin för att undvika extra kostnader. Om garantin har gått ut, se till att du förstår de kostnader som kan vara förknippade med reparationen och när du fortfarande kan vara ansvarig och måste betala själv.
  4. Testa först, men ta inte isär maskinen:

    • Rengör filtren: Se till att filtren är rena.
    • Kontrollera inställningarna: Kontrollera att alla inställningar är korrekta.
    • Yttre faktorer: Kontrollera om det är extremt kallt utomhus eller om något annat kan påverka pumpens prestanda.
    • Starta om enheten: Stäng av och starta om luftvärmepumpen.
  5. Skicka in felanmälan:

    • När du har fyllt i all information och beskrivit problemet, skicka in felanmälan via formuläret på hemsidan.
  6. Vad händer sen?

    • När vi har mottagit din felanmälan kommer vi att sätta upp ett ärende med tillverkaren och vår installationspartner.
    • Vanligtvis bokar vi en diagnos med en installatör som kommer att besöka dig för att undersöka problemet.
    • Beroende på diagnosen kan installatören antingen beställa reservdelar eller fixa problemet direkt på plats.

Genom att följa dessa steg kan du säkerställa att din felanmälan hanteras effektivt och att problemet med din luftvärmepump åtgärdas så snabbt som möjligt.

Var denna artikel till hjälp?
Ja
Nej